Cand vorbim despre discurile diamantate, trebuie sa stim ca aceste reprezinta niste discuri circulare din otel cu marginea exterioara prevazuta cu diamante. Un disc diamantat are o margine ca o configuratie dintata, crestata sau continua, iar segmentele sunt impregnate cu numeroase diamante bineinteles sintetice.
Nucleul lamei este practic un disc de otel, confectionat cu foarte mare preciziesi prevazut cu numeroase fante. Astazi se utilizeaza discuri diamantate de diferite dimensiuni, in special pentru a taia diverse materiale cum ar fi piatra naturala, granitul, asfaltul, betonul, etc. In continuare, vom vedea care sunt cele mai frecvente probleme aparute la folosirea discului diamantat, unul dintre accesorii scule electrice foarte important.
Una dintre problemele cele mai intalnite este cauzata de supraincalzirea discului. Aceasta se datoreaza cantitatii insuficiente de lichid de racire, racirii insuficiente, supraincalzirii discului sau vitezei prea mari de taiere.
Ce solutii putem adopta pentru a nu distruge discul diamantat? In primul rand, trebuie verificat daca lichidul de racire ajunge in directia corespunzatoare suprafetei de taiere. Apoi trebuie lasata lama sa se raceasca la fiecare cativa metri taiati, prin rularea discului la viteza maxima in afara materialului in care se realizeaza taierea.
O alta problema care poate aparea este reprezentata de ruperea si pierderea segmentelor. In cazul discurilor pentru piatra sau zidarie, materialul de lucru poate sa alunece ceea ce permite lamei sa se blocheze sau sa rasuceasca. Materialul de prindere al discului este deosebit de dur pentru materialul taiat, moment in care apar probleme precum ruperea segmentelor din cauza unor temperaturi ridicate sau a unui impact.
Daca discul diamantat nu mai taie, miscandu-se in gol, este posibil ca discul sa fie extrem de dur pentru materialul care se doreste a fi taiat. Discul poate fi tocit din cauza taierii altor materiale extrem de dure. De asemenea, discul isi poate pierde tensiunea, asta din cauza ca masina pe care este utilizat discul diamantat nu este reglata corespunzator. Discul poate fi prea dur pentru materialul care urmeaza sa fie taiat, sau se poate ca deplasarea materialului sa produca o rasucire a lamei. Aceste probleme se pot rezolva destul de usor.
In primul rand, trebuie verificat ca masina pe care este utilizat discul diamantat sa fie reglata corect. Apoi trebuie ales un disc potrivit pentru materialul de taiere. Uzura extrema poate fi cauzata de axul uzat care nu permite lamei sa ruleze normal, motorul nu functioneaza uniform pentru ca este reglat incorect, sau nu primeste suficient lichid de racire.
In aceste situatii trebuie sa inlocuiti axul uzat, sa reglati motorul si sa va asigurati ca pompa de apa functioneaza corect. Daca aveti segmente crapate acest lucru se poate produce din diverse motive. In primul rand, viteza de taiere poate fi prea mare, operatorul aplica o presiune excesiva sau rasuceste lama discului.
Supraincalzirea se poate datora lipsei lichidului de racire. Bineinteles ca segmentele se mai pot crapa si in situatia in care discului pentru taiere uscata nu ii este permis sa se raceasca suficient. In aceasta situatie trebuie redusa viteza de avans, iar operatorul va trebui sa aplice o presiune moderata pe discul diamantat, fara insa sa rasuceasca discul in materialul care este taiat.