Se stie faptul ca antreprenorii isi doresc sa isi promoveze afacerile cat mai eficient, asa ca pot opta atat pentru campanii de promovare online, cat si pentru campanii de promovare offline.
In urmatoarele randuri ale acestui articol, vom aborda promovarile offline, pentru ca trebuie sa recunoastem faptul ca desi traim in era internetului, exista inca afaceri care atrag multi clienti din mediul offline. Iata asadar care sunt cateva dintre cele mai eficiente modalitati de promovare offline a afacerilor.
- Publicitate gratuita
Sursele media cauta intotdeauna povesti interesante, asa ca de ce nu ar fi interesati chiar de povestea ta? Contactati ziarele locale, posturile de radio si retelele de televiziune si oferiti informatii interesante despre dvs., produsele dvs. si de ce ati inceput afacerea. Exista sanse mari ca mass media sa fie interesata de afacerea si de povestea dvs., si sa va promoveze.
- Anunturi de ziare low-cost
Majoritatea liceelor si colegiilor au ziare. O idee insporata ar fi aceea de a contacta ziarele respective, si de a cumpara spatiu publicitar la un pret low cost. Cu siguranta printre cititori, se vor gasi si clienti interesati de produsele si de afacerea dvs., iar de aici puteti mari numarul de clienti ai afacerii dvs. Deci, aceasta este asadar o alta modalitate prin care puteti sa va promovati afacerea offline.
- Cadouri media
Posturile de radio si televiziune cauta mereu produse gratuite pe care le pot oferi ascultatorilor si telespectatorilor. Oferta de a dona produse gratuite in schimbul unor reclame si publicitate despre compania dvs. poate fi una foarte buna.
- Avize
Oferiti-va produsul gratuit unor persoane locale, regionale si nationale importante. Daca le place, il vor folosi, vor spune celorlalti despre asta si poate chiar il vor aproba formal.
- Expozitii comerciale cu furnizori
Mergeti la expozitii de vanzari chiar daca nu va puteti permite un stand. Uneori puteti imparti o cabina cu o alta companie care vinde produse compatibile. Multi antreprenori de succes participa la expozitii comerciale cu prototipuri si vand sute de produse. Cu siguranta nu aveti nimic de pierdut in cazul in care incercati sa va promovati afacerea si in acest fel. Sansele de succes sunt destul de mari daca urmati aceasta strategie.
- Ateliere educative
Tineti un atelier care are valoare educationala pentru clientii potentiali. Produsele si serviciile dvs. pot fi incluse ca o solutie la provocarile cu care se confrunta.
- Cupoane, pliante si fise
Cu editarea pe desktop puteti crea cupoane profesionale, fluturasi si fisiere cu costuri foarte mici. Distribuieti-le in zonele din apropiere de locul dvs. de afaceri sau in punctele de distributie unde se aduna potentiali clienti. In statiile de transport in comun, la mall, si in alte zone aglomerate este de preferat sa distribuiti astfel de produse promotionale.
In cazul in care aveti masina de firma, puteti trece cu ea pe la un atelier de inscriptionari auto, pentru a va inscriptiona insemnele firmei dar si adresa firmei pe masina. In acest fel, de fiecare data cand masina se va afla in trafic, ceilalti participanti vor observa masina, si cu siguranta vor fi curiosi sa cumpere produse de la dvs.
- Produse gratuite
Oferirea produselor gratuite este o strategie excelenta de marketing cu costuri reduse. Acest lucru functioneaza bine atunci cand vindeti articole cu preturi mici pe care oamenii le folosesc in mod regulat. Chiar si atunci cand vindeti produse cu preturi ridicate, puteti oferi intotdeauna accesorii cu costuri mai mici si articole conexe.
- Posta directa
Posta directa poate fi o strategie ieftina pentru vizarea anumitor piete geografice. De asemenea, puteti angaja tineri pentru a livra la fiecare scara de bloc si la fiecare casa pliante cu produsele pe care firma dvs. le vinde.
- Promotii incrucisate
Promotiile incrucisate sunt populare in comertul cu amanuntul, dar pot fi utilizate in orice tip de afacere. Gasiti companii cu produse sau servicii conexe si apoi explorati modalitati de promovare a afacerii reciproce.
Acestea sunt asadar cateva dintre cele mai eficiente modalitati de promovare in mediul offline a afacerii dvs. Puteti pune in aplicare cateva dintre aceste strategii, iar sansele ca afacerea dvs. sa se dezvolte sunt foarte mari.
Puteti alege de-asemenea sa optati si pentru campanii de promovare online a afacerii, iar expertii in promovare online a afacerilor va pot fi de mare folos, mai ales acum cand majoritatea oamenilor isi fac cumparaturile din magazinele online.
Puteti in acest caz sa va indreptati atentia spre o agentie renumita de optimizare seo, iar specialistii in optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare, va pot ajuta sa aveti un trafic mult mai mare, iar astfel numarul clientilor afacerii dvs. va creste considerabil.
Ei bine, dupa cum se poate vedea, exista multe modalitati de promovare a afacerii, atat in medil online cat si in mediul offline, iar o alegere inspirata a campaniilor de promovare poate fi de succes.