Cum se schimba placutele de frana fata pe un BMW?

0 Shares
0
0
0

Atunci cand detineti un autoturism BMW si este necesar sa inlocuiti placutele de frana uzate cu alte placute noi, de preferat ar fi sa acceasti https://www.apbservice.ro si sa va faceti programare in service, pentru ca mecanicii sa inlocuiasca placutele.

In cazul in care insa doriti sa faceti acest lucru personal, in acest ghid, veti gasi instructiuni pas cu pas despre schimbarea placutelor de frana fata si a rotorilor pe vehiculele BMW.

De ce aveti nevoie pentru a inlocui placutele de frana pe fata pentru un model BMW?

  • Set placute frana fata – Unele marci populare care fac placute si discuri de frana BMW sunt BOSCH, STARK, SACHS, SKF, VAN WEZEL, VALEO, LuK, MAPCO, ABS, ATE. Seturile de frana din ceramica sunt recomandate pentru cele mai bune performante, durata de viata mai lunga si praf redus.
  • Rotori BMW din fata – Inlocuiti rotorii mai ales daca au creat o buza pe marginea exterioara sau daca volanul BMW se agita la franare.
  • Adaptor pentru cric BMW – Impiedicati incovoierea punctelor de conectare BMW la utilizarea unui jack pentru a va ridica masina. Pentru majoritatea vehiculelor BMW sau Mini model tarziu.
  • BMW Senzor de uzura a franei – Va trebui sa inlocuiti senzorul de uzura a franei pentru a reseta lumina de avertizare a franei.
  • Set de chei Allen – Este necesar sa indepartati pinii de ghidare a etrierului.
  • Jack and Jack Stand – Veti avea nevoie de acestea pentru a ridica vehiculul si a-l asigura. De asemenea, pot fi utilizate roboti pentru a impiedica rularea masinii. Masina dvs. ar trebui sa aiba un cric in portbagaj. Va trebui sa cumparati suporturi pentru jack.
  • Cheie lug – Este nevoie de o cheie pentru roata pentru a slabi piulitele. Masina dvs. ar trebui sa aiba deja o cheie in portbagaj.
  • Manusi – Trebuie sa va protejati mainile.
  • C – Clema – Utilizati o clema C pentru a apasa pistonul in etrier. Nu veti putea monta noile placute de frana fara a apasa pistonul.
  • Ochelari – protejati-va ochii de zburarile din metal.
  • Grasime frana si etrier – Folositi-o pentru a preveni zgomotul vibratiilor placutei de frana. Poate fi folosit pe placute de frana cu discuri, sistem tambur si ABS. Folositi numai pe punctele de contact din metal pentru metal. Nu folositi pe suprafata cotactului intre placuta de frana si rotor.
  • Tool Box – O cutie de instrumente care are prize metrice de la 6mm la 19mm si un clichet 3/8.
  • Breaker Bar – In cazul in care trebuie sa desfaceti un surub ruginit.
  • Ulei penetrant – rupeti piesele ruginite si corodate.
  • Cheie dinamometrica – Asigurati-va ca utilizati proceduri corecte si valori de cuplu.

Inainte sa incepi

Va recomandam sa consultati aceste Reguli de siguranta pentru reparatii automate inainte de a incepe cu inlocuirea franei din fata a masinii.

  • Asigurati-va intotdeauna ca utilizati proceduri corecte si valori de cuplu.
  • Nu va bazati niciodata pe cric pentru a sprijini un vehicul. Utilizati intotdeauna suporturi pentru jack, pe langa mufa.

Instructiuni

  1. Inchide masina

Scoateti nucile nuantate, dar nu le indepartati inca. In continuare, ridicati vehiculul si asigurati-l cu suporturi pentru jack. Asezati suturile rotilor in spatele rotilor din spate pentru a impiedica BMW-ul dvs. sa se intoarca inapoi. Asigurati-va ca frana de parcare este actionata.

  1. Scoateti roata

Cu masina conectata si asigurata de suporturile de conectare, acum sunteti gata sa incepeti sa inlocuiti placutele de frana din fata pe BMW.

  1. Scoateti senzorul de uzura a franei

Folositi o surubelnita cu cap plat pentru a scoate senzorul de uzura de pe placa de frana. Daca nu observati un senzor de uzura a franei, nu va faceti griji. Acesta va fi instalat pe cealalta parte. BMW foloseste de regula un singur senzor de uzura a placii de frana pe fiecare osie. Daca aveti nevoie de ajutor in acest pas, urmati aceste instructiuni privind inlocuirea senzorului de uzura a franei BMW.

  1. Indepartati dispozitivul de retentie anti-zgarietura

Folositi un surub sau o surubelnita pentru a incerca dispozitivul de retentie anti-zgarietura. Aceasta clema pune presiune pe etrierul de frana si impiedica placutele de frana sa produca un zgomot de scartait. Introduceti surubelnita si incercati-o.

  1. Desfaceti doua suruburi pe spatele etrierului

Scoateti cele doua capace de praf de pe spatele etrierului de frana. Capacele nu se insurubeaza. Pur si simplu le prindeti. In continuare, trebuie sa slabiti suruburile etrierului de frana (ace de ghidare). Folositi o cheie Allen de 7 mm pentru a indeparta suruburile etrierului de frana.

  1. Scoateti etrierul si placutele de frana

Scoateti etrierul de frana din butucul rotii. Daca etrierul nu se desprinde cu usurinta, folositi o surubelnita plana pentru a prinde una dintre placutele de frana departe de rotor.

  1. Apasati pistonul etrierului in

Cu etrierul scos si placa interioara inca conectata la etrierul de frana, utilizati o clema C sau orice instrument de compresie pentru a impinge pistonul inapoi la etrier. Acest lucru este necesar, altfel etrierul de frana nu se va incadra pe rotor atunci cand incercati sa instalati noile placute de frana BMW.

  1. Instalati placute de frana noi

Scoateti placutele de frana vechi. Instalati noile placute de frana pe etrier. Legati etrierul de frana la piesa de fixare. Nu lasati etrierul de frana BMW atarnat de furtunul de frana. De asemenea, asigurati-va ca inspectati furtunul de frana pentru a nu exista fisuri. Daca furtunul de frana prezinta semne de fisura, urmati acest ghid cu privire la modul de inlocuire a furtunului de frana BMW.

  1. Scoateti suportul etrierului de frana

Dupa ce ati indepartat etrierul de frana fata de pe BMW-ul dvs., va trebui sa indepartati suportul etrierului de frana sau ceea ce este cunoscut drept suportul etrierului. Exista doua suruburi de 16 mm (uneori 17 mm sau 18 mm) pe spate pe care trebuie sa le indepartati. Pentru a rupe aceste suruburi, poate fi necesar sa folositi o bara de intrerupere .

  1. Scoateti rotorul

Cu suportul etrierului de frana scos de la unitatea de directie, sunteti gata sa indepartati rotorul. In primul rand, trebuie sa scoateti surubul setat. Acest lucru va va permite sa decolati rotorul. Daca rotorul este ruginit, va fi dificil sa scoateti rotorul BMW din butucul rotii. Pulverizati putin ulei penetrant si asteptati 10 min. In continuare, apucati un ciocan de cauciuc si loviti rotorul pe spate de mai multe ori, pana cand rotorul se desface.

  1. Curatati butucul rotilor

Odata cu rotorul scos, butucul rotii este expus. Curatati suprafata butucului rotii unde rotorul este asezat cu o carpa curata sau daca exista rugina, frecati-l cu o perie de sarma. Aplicati un strat foarte subtire de anti-confiscare pe fata butucului rotii pentru a facilita scoaterea rotorului data viitoare.

  1. Instalati rotorul nou

Montati rotorul pe butucul rotii si filati-l in surubul setat. Nu trebuie sa strangeti prea bine surubul setat. Trebuie sa pastrati rotorul in loc atunci cand roata este scoasa.

  1. Instalati suportul etrierului de frana

Urmatorul pas este sa instalati suportul etrierului de frana. Curatati orice praf sau moloz de zonele in care suportul vine in contact cu etrierul sau cu placutele de frana. Montati cele doua suruburi care fixeaza suportul purtatorului pe loc. Strangeti cele doua suruburi la 80 ft – lbs sau conform recomandarilor BMW pentru modelul dvs. particular.

  1. Montati etrierul de frana

Montati placutele de frana pe etrier. Puneti etrierul si placutele de frana pe rotor si filati stifturile de ghidare.

  1. Instalati roata

Instalati roata si strangeti piulitele baghetei la 90 ft-lbs.

  1. Verificati nivelul lichidului de frana

Verificati nivelul lichidului de frana. Adaugati lichid de frana BMW daca nivelul este sub nivelul minim.

  1. Resetati lampa de service BMW

Odata ce inlocuiti ambele placute de frana pe un BMW, va trebui sa resetati lampa de frana. Puteti efectua resetarea placii de frana BMW cu butonul de resetare ODO de pe tabloul de bord.

  1. Incercati franele

Inainte de a porni, porniti motorul si apasati de cateva ori pedala de frana. La inceput, pedala de frana se va simti moale si va merge pana la podea. Dupa doua-trei pompe ale pedalei, franele se vor simti din nou normale.

0 Shares
You May Also Like