Magazinele care vand piese telefoane cauta, pe zi ce trece, sa isi imbunatateasca vizibilitatea si cota de piata, urmarind sa devina parteneri de incredere al celor interesati de astfel de obiecte. Intr-o piata extrem de ofertanta, acest tip de afaceri are nevoie de o interactiune permanenta cu clientul, de ale carui nevoi trebuie sa se tina cont.
Chiar daca tehnologia avanseaza intr-un ritm ametitor, iar gadgeturile devin tot mai sofisticate, un magazin care vinde piese pentru telefoane nu trebuie sa uite nici de cei care nu sunt in pas cu evolutia pietei.
Acestia au diverse motive pentru care nu si-au achizitionat un dispozitiv modern: unii sunt mai conservatori si, chiar daca nu duc lipsa de bani pentru achizitii, nu sunt interesati de noua generatie de telefoane mobile, numite generic smartphone-uri, in timp ce altii nu isi permit sa cumpere un telefon inteligent din cauza costurilor prea ridicate pentru buzunarul lor.
Devine imperios necesar pentru cei care au in administrare afaceri cu piese pentru telefoane sa nu scoata din calculele comerciale niciun segment de public, tinand aproape de toti utilizatorii de telefoane mobile care, in orice moment, pot avea nevoie de diverse piese pentru dispozitivele lor.
[adsenseyu1]
Chiar daca este tentant sa privesti catre nivelul high-end al acestei piete, gandindu-te ca de aici vin bani mai multi, trebuie sa fii constient ca exista oameni care detin telefoane de generatie mai veche si care pot genera venituri deloc neglijabile pentru magazine, tinand cont de faptul ca timpul si-a pus amprenta pe capacitatile de functionare ale telefoanelor lor iar acestea au nevoie de diverse reparatii.
Clientii conservatori care, desi au posibilitate financiara pentru o achizitie tehnologica aflata la moda, nu cumpara astfel de gadgeturi pentru ca considera acest lucru ca fiind o afacere inutila, nu vor fi tentati sa renunte la telefonul vechi doar pentru ca acestuia, de pilda, i-a expirat termenul de viata al bateriei. El va merge la magazine de profil si va inlocui bateria telefonului cu una noua.
Acest tip de client gandeste ca telefonul nu este altceva decat un obiect care iti poate fi util exclusiv in initierea apelurilor telefonice. De aceea, nevoile sale nu se transpun in pretentii deosebit de extravagante.
De cealalta parte, clientii care nu isi permit sa faca achizitiile pe care si le-ar dori vor incerca sa mareasca durata de viata a vechiului lor telefon, pana cand vor reusi sa isi cumpere un produs pe masura dorintelor lor.
[adsenseyu1]
Cand ai de gand si, totodata, iti doresti sa tii in mana un smartphone, nici nu iti trece prin cap sa schimbi vechiul tau telefon cu altul asemanator, dar cu performante hardware si software la fel de scazute. Tendinta este sa “scoti untul” din vechiul tau prieten, pana in momentul cand buzunarul iti va permite sa faci o achizitie in pas cu tendintele tehnologice.
Evident, din calculele magazinelor care vand piese pentru telefoane nu trebuie scosi clientii care sunt innebuniti dupa gadgeturi si care sunt dispusi sa isi goleasca buzunarele in cazul in care se intampla ceva neplacut cu smartphone-ul lor.
Concluzia este ca, pentru sustenabilitatea unei afaceri cu piese pentru telefoane trebuie sa avem in plan o paleta cat mai larga de public si un numar cat mai mare de potentiali clienti din toate categoriile de utilizatori de tehnologie.