Judetul Botosani are nevoie de dezvoltare economica si sociala, insa nu doar acestea sunt singurele probleme pe care le regasim in tot mai multe judete din Romania. Pe acest sector si infrastructura lasa de dorit, fiind cea care, de cele mai multe ori, curma zeci si sute de vieti ale oamenilor.
Despre drumurile din Romania se pot spune multe, insa nimic de bine. Ne situam pe ultimul loc in Europa in ceea ce priveste numarul de kilometri de autostrada la 100.000 de locuitori si pe primul loc la rata de accidente, care este de la an la an ingrijorator de mare.
Nici macar protestele din data de 15 martie, ora 15 din anul 2019, a unui om de afaceri din Suceava care au starnit totodata o tara intreaga strigand cu tarie “Vrem autostrazi!” nu au putut urni marii conducatori ai tarii noastre. Ba mai mult decat atat, suceveanul care a provocat o tara intreaga sa isi opreasca toata activitatea timp de 15 minute pentru un protest pasnic, a fost criticat pus la zid de oamenii politici.
Recent, in stiri din Botosani putem citi ca un botosanean pe nume Claudiu-Vasile Lotos a transmis la “Ministerul Transporturilor si Infrastructurii solicitarea oficiala de a include linia de cale ferata Letcani-Dorohoi in Planul Investitional 2020-2030 si in Master Planul General de Transport al Romaniei”.
150 km de cale ferata, frecventata zilnic de navetisti, lasata de izbeliste
Cetatenii spun ca linia de cale ferata de aproape 150 de km ar trebui sa fie prioritatea numarul 1 a parlamentarilor din Botosani, mai ales pentru ca este frecventata zilnic de cetateni si studenti care fac naveta.
Cu toate acestea, linia nu a fost inclusa pentru modernizare in niciun document. Astfel ca botosaneanul a transmis catre Ministerul Transporturilor:
”Avand in vedere faptul ca Proiectul de Hotarare a Guvernului privind aprobarea Planului Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030 se afla in stadiul de consultare publica pentru toate persoanele fizice si juridice interesate de formularea unor propuneri/sugestii, solicit includerea liniei de cale ferata neinteroperabila Letcani-Dangeni-Dorohoi in Master Planul General de Transport al Romaniei si in Planul Investitional 2020-2030”, scrie trustul de presa botosaneanul.ro.
Mai mult, scrie Claudiu-Vasile Lotos, ”cu toate ca aceasta retea de cale ferata este intens circulata – 13 trenuri pe zi pentru serviciile de transport persoane si 10 operatori pentru servicii de transport marfa – transport cereale si culturi industriale -, linia de cale ferata Letcani-Dorohoi nu este inclusa spre modernizare in nici un document intern al CFR SA”.
Scrisoarea trimisa catre Ministerul Transporturilor a fost incheiata cu oportunitatile si avantajele pe care aceasta cale ferata poate sa aduca.
Cetatenii nu mai cred in promisiuni, dar nu isi pierd speranta
Se pare ca populatia Romaniei isi doreste sa evolueze insa, limitele care sunt impuse de catre edilii si mai marii Statului sunt mai puternice. Desi oamenii nu mai cred demult in promisiuni si scuze din partea politicienilor nu isi pierd nici ultima firimitura de speranta ca intr-un final se poate schimba ceva.
Pentru alte subiecte si stiri interesante atat despre judetul Botosani, cat si din alte regiuni ale tarii, accesati botosaneanul.ro.