Ce este optimizarea motoarelor de cautare (SEO)?

Ce este optimizarea motoarelor de cautare (SEO)?

0 Shares
0
0
0

SEO este termenul care acopera toate activitatile pe care le desfasoara brandurile cu scopul de a obtine trafic organic de la motoarele de cautare catre site-urile lor web. SEO este un proces deosebit de important, care implica aspecte tehnice precum arhitectura site-ului, dar si elemente mai imaginative precum crearea de continut si experienta utilizatorului.

Suna relativ simplu. Dar SEO este o tinta in miscare, chiar si pentru marketeri digitali cu experienta. Mituri abunda, algoritmii se schimba si tacticile de SEO care odata erau deosebit de utile, va pot aduce brusc o penalizare.

Pentru a mentine un site optimizat, aveti nevoie de cunostinte profunde despre modul in care motoarele de cautare „gandesc”, precum si modul in care oamenii adevarati gandesc si reactioneaza cu continutul dvs. web.

Acest amestec de utilizare, arhitectura de site si creare de continut face ca optimizarea motorului de cautare sa se simta ca un hibrid.

Cum functioneaza motoarele de cautare?

Google singur gestioneaza peste 3,5 miliarde de cautari pe zi. Motorul de cautare parcurge site-urile estimate la 1.9B din lume, intorcand rezultatele relevante in sub 0,5 secunde. Deci, ce se intampla in culise?

Pentru a returna rezultatele relevante, un motor de cautare trebuie sa faca trei lucruri:

  • Creaza o lista sau un index al paginilor de pe web.
  • Acceseaza aceasta lista instantaneu.
  • Decid ce pagini sunt relevante pentru fiecare cautare.

In lumea SEO, acest proces este descris in mod normal ca fiind crawling si indexare.

Crawling si indexare

Web-ul este format dintr-o masa in continua expansiune de pagini conectate prin link-uri. Motoarele de cautare trebuie sa gaseasca aceste pagini, sa inteleaga ce se afla pe ele, si sa le stocheze intr-o masa de date masiva cunoscuta sub numele de index.

Pentru a putea sa faca acest lucru, aceste motoare de cautare precum Google folosesc roboti, care sunt cunoscuti sub numele de paianjeni sau crawler, pentru ca acestia sa scaneze pe web domeniile gazduite.

Crawler-urile salveaza o lista cu toate serverele pe care le gasesc si site-urile web gazduite pe ele. Apoi viziteaza sistematic fiecare site web si le „crawleaza” pentru informatii, inregistrand tipuri de continut (text, video, JavaScript etc.) si numarul de pagini. In cele din urma, tot aceste crawlere folosesc etichete de cod precum HREF si SRC, cu scopul de a detecta link-uri catre alte pagini, pe care apoi le adauga la lista de site-uri pentru a se tarisi. Acest lucru permite paianjenilor sa tese un web tot mai mare de pagini indexate, sarind de la pagina la pagina si sa le adauge la index.

Motoarele de cautare stocheaza aceste informatii in baze de date fizice uriase, din care isi amintesc date ori de cate ori cineva face o cautare. Google are centre de date raspandite in intreaga lume; centrul lor de mamut din Pryor Creek, Oklahoma, are aproximativ 980.000 de metri patrati. Aceasta retea ca permite Google sa stocheze miliarde de pagini pe mai multe aparate.

Motoarele de cautare se inghesuie si se indexeaza continuu, urmarind paginile recent adaugate, paginile sterse, link-uri noi si continut nou. Atunci cand o persoana efectueaza o cautare, motorul de cautare are un indice complet actualizat de miliarde de raspunsuri posibile, gata sa fie livrat cautatorului.

Nu ne ramane decat sa clasificam aceste rezultate in functie de relevanta si calitatea lor.

Cum motoarele de cautare claseaza rezultatele relevante?

Daca un termen de cautare returneaza sute de mii de rezultate, cum decide un motor de cautare care este cea mai buna comanda pentru a le afisa cautatorului?

Determinarea rezultatelor relevante nu este facuta de o echipa de oameni de la sediul motorului de cautare. In schimb, motoarele folosesc algoritmi (ecuatii si reguli matematice) pentru a intelege intentia cautatorului, a gasi rezultate relevante si apoi a clasifica rezultatele in functie de autoritate si popularitate.

In efortul de a opri black hat SEO, motoarele de cautare nu doresc sa dezvaluie cum functioneaza algoritmii de clasare. Acestea fiind spuse, marketerii de cautare stiu ca deciziile algoritmice se bazeaza pe peste 200 de factori, inclusiv urmatorii:

  • Tip de continut: Cautatorii cauta diferite tipuri de continut, de la videoclipuri si imagini la stiri. Motoarele de cautare prioritizeaza diferite tipuri de continut bazate pe intentie.
  • Calitatea continutului: motoarele de cautare prioritizeaza continutul util si informativ. Acestea sunt masuri subiective, dar profesionistii SEO in general considera ca acest lucru inseamna un continut complet, original, obiectiv si solutionat.
  • Prospetimea continutului: motoarele de cautare arata cautatorilor cele mai recente rezultate, echilibrate fata de alti factori de clasament. Deci, din doua piese considerate a fi de calitate egala prin algoritm, cea mai recenta piesa va aparea probabil prima.
  • Popularitatea paginii: Google foloseste in continuare o variatie a algoritmului original PageRank din anii 1990, care apreciaza calitatea unei pagini dupa numarul de link-uri care o indica si calitatea acestor link-uri.
  • Calitatea site-ului web: site-urile web de calitate slaba si spamm sunt clasate in jos de catre motoarele de cautare (mai multe despre cele de mai jos).
  • Limba: Nu toata lumea cauta in engleza. Motoarele de cautare prioritizeaza rezultatele in aceeasi limba cu termenul de cautare.
  • Locatie: Multe cautari sunt locale (de exemplu, „restaurante langa mine”); motoarele de cautare inteleg acest lucru si acorda prioritate rezultatelor locale atunci cand este cazul.

Tinand cont de acesti factori, marketerii de cautare pot crea continut care este mai probabil sa fie gasit si clasat de catre motoarele de cautare.

Cum afecteaza continutul clasamentele SEO?

Continutul – informatii utile de inalta calitate, create pentru a atrage traficul si a muta utilizatorii de-a lungul palniei, este piatra de temelie a unui SEO eficient.

Fara continut fie sub forma de postari pe blog, videoclipuri, imagini, pagini de produse, etc. – site-urile web au sanse mici sa apara in rezultatele cautarii. Pentru a obtine cel mai bun continut, luati legatura cu specialistii in servicii si audit seo, care vor face un audit seo al site-ului in primul rand, dupa care vor crea si continutul si vor urma toti pasii astfel incat sa va claseze site-ul pe prima pagina in motoarele de cautare.

0 Shares
You May Also Like