Cand si cum au aparut ATV-urile?

Cand si cum au aparut ATV-urile?

0 Shares
0
0
0

Suntem convinsi ca stiti mai multe firme producatoare de ATV-uri si mai multe modele, cum ar fi Can am si altele asemanatoare, dar oare stiti si care este istoria ATV-urilor? Denumirea de ATV vine de la numele din engleza all terrain vehicle.

Inceputurile sale ca vehicul cu 4 roti a avut loc in anul 1897 in Anglia atunci cand R. W. Smith a facut un cvadriciclu, adica o bicicleta simpla care avea 4 roti si care era miscata cu ajutorul unui motor pus intre rotile din spate, sub sa.

In urmatorii ani s-au adus mai multe imbunatatiri acestei biciclete. In anul 1900 un astfel de cvadriciclu a terminat pe primul loc cursa de 1000 de mile care era organizata de Automobil Club. Un alt astfel de vehicul a reusit medalia de argint.

Cu toate astea pana in anii ’60 nu a mai facut nimeni astfel de vehicule pana in momentul in care au aparut asa numitele vehicule anfibii cu 6 sau cu 8 roti care puteau sa traverseze ape si mlastini si care au fost echipate cu roti de joasa presiune si care nu aveau suspensii.

ATV-urile, asa cum le cunoastem in prezent au avut un inceput modest in Japonia. Drumurile de munte cu noroi erau uneori imposibil de traversat cu vehicule normale din perioada aceea.

Japonezii care lucrau la Honda si care au un spirit inventiv destul de bogat au creat in anul 1867 un ATV pe trei roti. Vehiculul acesta a facut minuni si a fost un cal de povara mult mai mic si mult mai ieftin decat vehiculele care erau folosite pana cand el a aparut.

Japonezii nu au terminat aici si vazand ca astfel de vehicule au o piata de desfacere uriasa in america au introdus si primul model in anul 1970, care era un ATV cu motor de 7 cai, si care la momentul respectiv a fost vandul 595 de dolari.

Acest vehicul a fost un adevarat succes comercial pentru utilitatea sa. Atuurile li erau pretul de cumparare prin raport cu masinile care inlocuiau munca la care acesta era pus.

Se adauga aici si consumul scazut care era foarte important in momentul respectiv pentru ca era criza de petrol si posibilitatea de a fi utilizat pe intreaga durata a anului comparativ cu alte motociclete.

De asemenea ATV-ul putea sa fie utilizat de orice persoana stia sa conduca un vehicul si desigur imaginea lui in contextul perioadei respective in care cei care aveau motociclete erau considerati raufacatori organizati in bande.

In anul 1975 Honda a imbunatatit jantele si anvelopele si le-a facut mai putin vulnerabile pentru perforatii. In anul 1985 Polaris a devenit prima companie din SUA care a intrat in afacerile cu ATV-uri si a introdus tehnologii preluate de pe snowmobile precum transmisia automata care a inlocuit transmisia manuala.

In anul respectiv a aparut primul ATV de la Kawasaki de inalta performanta. Acesta avea suspensii de cursa lunga, motor cu 2 cilindri si doi timpi, cutia era automata si avea 5 trepte  sau 6 pentru modelele mai performate si acesta a fost un ATV inclusiv pentru competitii.

0 Shares
You May Also Like